Isnin, 25 Mei 2009

SEJARAH HITAM WAHABI - JENAYAH DAN BERKETURUNAN KAFIR YAHUDI-

JENAYAH MUHAMMAD BIN ABDUL WAHAB
PENJELASAN DARI ULAMAK AHLI SUNNAH WAL JAMAAH TENTANGA BAHAYA GERAKAN WAHHABIAH DI SELURUH DUNIA


YAHUDI YANG BERGABUNG DENGAN WAHABI


PETIKAN DARI RAKAMAN ULAMA MESIR:







ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKATUH
(Disampaikan oleh ulamak Mesir-youtube-)

Sesungguhnya Imam Zaini Dahlan (Mufti Syafie di Makkah) adalah di antara ulamak Ahli Sunnah yang mendedahkan sejarah hitam wahabi

- Muhammad Bin Abdul Wahab bekerjasama dengan pengintip British bagi menghancurkan Daulah Islamiah, gerak kerjanya berpusat di kerajaan yang dikenali dengan negara keluarga Saud (al Saudi)
-Wahabi mengkafirkan umat Islam dan merampas segala harta mereka.
-Wahabi menangkap orang Islam dari kalangan lelaki lalu dijadikan hamba dijual di pasar Nukhas, manakala dari kalangan wanita Islam pula dijadikan jawari(hamba-hamba perempuan).

-Wahabi membunuh umat Islam dan menyembelih mereka sambil menyanyi-nyanyi

Beberapa Cadangan-cadangan dari pihak kafir British kepada Muhmmad bin Abdul Wahab:
1- Meruntuhkan kaabah dengan hujah bahawa ia adalah kesan sejarah berhala serta menghalang umat Islam dari melakukan ibadah haji
2- Menjatuhkan khilafah Islamiah dengan bantuan dari British seperti menyediakan bala tentera bagi melawan khalifah dan ini mereka berjaya melakukannya.
3- Memerangi serta membunuh umat Islam yang berketurunan nabi (asyraf) dengan menggunakan berbagai cara.
4- Menghancurkan kubur-kubur umat Islam dan juga kesan-kesan sejarah Islam yang di Makkah dan Madinah dan juga kawasan-kawasn lain dengan hujah bahawa ia adalah sejarah berhala dan syirik
5- Menghina dan mencela Nabi Muhammad dan para khulafa serta pemimpin-pemimpin Islam
6- Menyebarkan huru hara dan keganasan di setiap negara Islam
7-Menyebarkan al Quran yang diubah oleh mereka (wahabi)


Inilah cadangan yang dibuat oleh pihak kuffar British kepada pengasas Wahabiah iaitu Muhammad bin Abdul Wahab, dan dia sendiri telah menerima cadangan-cadangan tersebut dengan rela hati tetapi semua cadangan tersebut tidak mampu dilakukan dalam satu masa lalu dilakukannya secara berperingkat.

-Muhammad bin Abdul Wahab takut jika rancangan-rancangan ini diketahui oleh khalifah kerajaan Usmaniah pada masa itu (tiada kaitan dengan ajaran sesat Hizbu Tahrir), lalu dia meminta dari pihak kuffar British agar mengediakan baginya bantuan dan pertahanan yang kuat seperti kententeraan dan selainnya supaya dapat melawan khalifah jika khalifah menyerangnya.

-Doktor Nasir Said penulis kitab tarikh al Su'ud bahawa kaum kerabat al Sauud adalah dari keturunan kafir yahudi

-Wilayah Diri'yyah dijadikan pusat utama dalam melakukan operasi-operasi ini dan ia dibantu oleh kerajaan kuffar British secara rahsia

- Asas ajaran wahabi ada tiga:
1-Membenci orang yang tidak beraliran Wahabi
2-Mengkafirkan umat Islam
3-Menghalalkan darah dan harta umat Islam

Wassalamu alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

HIDUP AHLI SUNNAH DAN BUKANNYA WAHHABIAH!!!

13 ulasan:

  1. dahsyat nye ustaz pekan ini membuat fitnah. Belajar lama2 hanya untuk memfitnah orang islam lain. Orang kafir pun tak ada yg buat macam ostat ini. Jgn marah kalau saya kata puak ostat inilah jari-jari penjajah untuk menghancurkan umat islam. Berselisih faham sampai memfitnah begitu?

    Tunjukkan blog pihak yg ostat benci yg memaparkan kebencian kepada ostat sebagaima ostat lakukan. Faham ke tidak maksud saya?

    BalasPadam
  2. kalau ostat sudah jadi pembohong seperti ini, kelak orang akan meludah ke muka golongan agama. Teruk, tak sangka orang yang dipilih belajar agama akhlaknya seburuk ini. Saya bukan ustaz sekalipun ada benci orang, tak sanggup lakukan macam ustaz ini. Astaga.

    BalasPadam
  3. dARI Apa yang saya dengar, ustaz selalu saja mengelak apabila diajak berbincang atau berdebat terutamanya dengan Hizbut Tahrir?

    Betul ke?

    BalasPadam
  4. duhai adkku, carilah kebenaran didalam dakwah yang dibawa oleh baginda Rasulullah s,a,w..baginda tidak mengajak manusia memasuki neraka,bahkan mengajak manusia semuanya memasuki syurga...dakwahlah kepada pengikut wahabi ini untuk mengajak mereka semua bersama kita didalam syurga..tiada kebaikannya kita mengkafirkan sedangkan kita tidak mengajaknya kepada islam yang sebenar..kaji dan telitilah ttg wahabi secala ilmiah,jangan secara taksub, kerana taksub menyebabkan kita buta kepada kebenaran, telitilah wahabi diantara mazhab2 feqh,jgn kerana membenci mereka sehingga kita menghina ulama2 sunnah..siapa kita pada sisi Allah..islam bukan untuk kerosakan,tetapi islam rahmat untuk semua alam yang fana ini..

    BalasPadam
  5. katakanlah kebenaran walaupun pahit...kembali kepada Al-Quran & sunnah..perbalahan mazhab adalah perkara yang tidak perlu dibesarkan,imam2 mujtahid masing2 mendapat pahala, yang benar 2 pahala,yang salah 1 pahala..Allah berfirman : apabila kamu bertengkar tentang sesuatu perkara kembalilah kepada kitab Allah dan Sunnah RasulNYA..
    www.hatinurani86.blogspot.com..013-6323558

    BalasPadam
  6. kenapa ada gambar ustaz asri?
    kenapa "Allah bukan di mana2"
    tolong terangkan.
    saya kurang jelas.
    terima kasih ya.

    BalasPadam
  7. Assalamu'alaikum,

    Rasanya para sahabat dan pengunjung yang datang ke blog ini boleh telefon secara langsung dengan ustaz ini. Kan dah diberi nombor telefonnya tu. :)

    BalasPadam
  8. assalamualaikkum...

    mengapa blog ini memburukkan golongan wahabi?saya x brapa paham....adakah amalan mereka yg salah disisi Quran dan Sunnah...saya harap ustaz dpt jelaskan..kerana perkara ini membinggungkan saya dan orang lain...tulisan ustaz didalam blog ini saya lihat bukan sebagai penyelesai masaalah..tetapi penambah masaalah..semua orang boleh tulis dan berkata-kata..tetapi x ramai yang boleh menulis dan berkata-kata dengan fakta yang sahih..
    boleh ustaz terangkan..

    BalasPadam
  9. salam alaik..jangan terlalu tergesa2 nk kata gambar2 kt atas tu gambar wahabi..termasuk dosa besar,menyampaikan sesuatu yg belum anda ketahui kebenarannya..

    hilangkan kebencian dihati..adakah anda lebih baik dr mereka..?mereka tidak menyekutukan allah..dan masih mengikuti rasulullah..mengapa harus dibenci.???jangan rusakkan islam..islam sudah pecah, jangan dihancurkan lagi..

    BalasPadam
  10. Salam..
    Dari apa yang saya dengar dan baca, Syeikh Muhammad Bin Abdul Wahhab merupakan salah seorang dari golongan mujaddid. Segala keburukan pasal ajaran wahabi, banyak yg berunsur fitnah. Adakah maklumat post nie sahih ? Agak keliru mana yang betul. Mohon diberi hidayah oleh-NYA...

    BalasPadam
  11. Assalamualaikum,
    ya ustazi, sudahkah ustaz membaca kitab yang bernama "Kefahaman Yang Wajib Diperbetulkan" yang telah dikarang oleh al-allaamah Sheikh alawi al-maliki, dan merupakan salah satu karangan beliau yang terbaik yang pernah dikarang beliau.
    baca lah, didalamnya Sheikh ada menyebut tentang fitnah yang dilemparkan golongan wahabi terhadap Muhammad bin Abdul Wahhab.

    dan kalam "Allah berada dimana-mana" ni famous di dunia Ulama' Sufi..apakah orang yang duduk di daratan mengetahui bahawa segala isi di lautan?
    kalam itu bukanlah kalam yang batil,ianya terpulang kepada siapa yang memahaminya.dan ia juga membawa makna, Allah tidak bergantung kepada tempat.

    Allahua'lam bis sowab.
    www.simusafirilahi.blogspot.com

    BalasPadam
  12. sabar la seikh.ana tau anta semangat nak berdakwah.tapi bia la berhikmah (bijaksana).dtg kan degan dalil da hujah.bukan copy paste org punye tulisan,amik video dlm youtube lpas ltk pulak gmbr ustaz maszlee,asri.sampai AlQaradhawi pun anta nak heret same ap masalah anta ni?what r u trying to prove here brother?anta tudoh wahabi extermist anta pon same.extremist sufi.anta suke org ckp anta mcm tu?tlg la.copy paste dlm internet ni lagi menunjukkan anta xde ilmu.xkesah la anta penah tgk baju nabi pun.bkn itu yg Allah nak tanye sok kt akhirat.ilmu anta ni.apa yg anta buat dgn ilmu anta.anta selesaikan maslaah ke anta menambah masalh dlm dunia ni.berfikir lah sebelom berblog

    BalasPadam
  13. Salam semua.. Sudah banyak dalil-dalil dan bukti yang dikumpulkan oleh ulamak Ahli Synnah yang menunjukkan kesesatana Wahhabi. hidup Ahli SUnnah bukannya Wahhabiah, Allahu Akbar

    BalasPadam